- Editorial: CRUILLA
- Año de edición: 2016
- Materia: Narrativa de 10 a 12 años
- ISBN: 978-84-661-4174-1
- Páginas: 288
- Encuadernación: Cartoné
- Colección: < Genérica >
- Idioma: Catalán
- Temas: Aventuras. Misterio
- Valores: Imaginación. Lucha del bien contra el mal
5,95 €
Alerta disponibilidad online5,95 €
Penny Berry, la protagonista d'aquesta història, primera d'una sèrie dedicada a les seves aventures, està molt contrariada per haver de passar les vacances d'estiu en un petit poble d'Escòcia, a casa de la seva àvia paterna, a la qual tot just coneix. Òrfena des de molt petita, viu amb uns oncles que, en aquesta ocasió, no poden ocupar-se d'ella per motius de treball que els obliguen a traslladar-se a Austràlia. Ja al tren, és víctima d'una estranya agressió, per part d'un desconegut d'aparença sinistra del que la salva la intervenció d'una dona que diu ser amiga de la seva àvia i que l'acompanya fins a la casa pairal dels Berry. Des del mateix dia de la seva arribada, s'adona que el seu entorn està habitat per criatures màgiques dracs, unicorns, monstres, follets, gàrgoles etc., inspirades en les llegendes de la mitologia cèltica precristiana. La seva àvia, guardiana cap de les terres escoceses davant dels poders de la màgia negra, es veu obligada, per aquest motiu, a revelar-li secrets molt perillosos que hagués preferit ocultar però que cal que conegui per la seva pròpia seguretat. La trama argumental se centra en la lluita dels defensors de la màgia blanca, humans i fantàstics, contra els intents d'invasió i extermini dels bruixots negres, dirigits per una criatura fantasmal, responsable de la desaparició dels pares de Penny i que va segrestar el germà bessó d'aquesta quan tots dos eren molt petits. Les descripcions d'aquests enfrontaments donen lloc a un gran desplegament de recursos imaginatius, majoritàriament de caràcter terrorífic, encara que no falten seqüències on predomina l'humor. L'acció, molt dinàmica, però reiterativa en el traçat de les situacions, mostra, en el seu desenvolupament narratiu influència dels jocs informàtics de rol patents sobretot en la manca de profunditat dels personatges, tot just caracteritzats individualment i el tret distintiu dels quals és romandre en constant moviment. Des del punt de vista literari la història revesteix poca importància, però la seva lectura pot estimular la imaginació dels lectors al oferir-los una visió simbòlica i llegendària de la permanent lluita entre el bé i el mal.
Añadir a mis favoritos
Compartir